Vegan Sourdough Pumpkin Cinnamon Rools


These vegan sourdough pumpkin cinnamon rolls are really fluffy, by adding pumpkin to the dough we avoid excess fat and sugar.

Ingredients

Dough:

3 cups flour, 1 cup wholemeal flour, ½ cup vegetable milk, 2 tbsp sourdough, ¼ cup yellow sugar, 1 cup roasted pumpkin puree, 1 tbs salt, 1 tbs cinnamon. 

Filling: 

½ cup of pumpkin puree

2 tbsp yellow sugar 

1 tbsp cinnamon


Method

Mix all the ingredients, wait 20 min (autolysis), knead the bread for 8 min, rest for at least 3 hrs or overnight. Remove the air, wait 10min, and form a rectangle, spread pumpkin puree, sprinkle yellow sugar and cinnamon. Roll and cut into 14 slices, place in a round mold, leave to rise for 2-3 hours. Brush with milk and place in a pre-heated oven at 180°C for 30min until golden brown.

Take your time, pull a chair and enjoy these beautiful Autumn days. 



Rolinhos de Abóbora e Canela Veganos

O prometido é devido, e estes rolinhos ficam mesmo fofinhos, ao adicionar abobora na massa evitamos a gordura a excesso e também permite diminuir a quantidade de açúcar, utilizo o fermento natural, pela sua simplicidade, sabor e características digestivas.



Ingredientes

Massa:

3 chav farinha, 

1 chav farinha integral

½ chav leite vegetal

2 c sopa fermento natural

¼ chav açúcar amarelo

1 chav puré de abobora assada

1 c chá sal

1 c chá canela. 


Recheio:

 ½ chav puré de abobora

2 c sopa açúcar amarelo 

1 c sopa canela


Preparação:

Misturar todos os ingredientes, esperar 20min (autólise), amassar 8min, descansar 3 hrs ou durante a noite. Remover o ar, esperar 10min e formar um retângulo, espalhar o puré de abobora, polvilhar o açúcar amarelo e a canela. Enrolar e cortar em 14 fatias. Colocar numa forma redonda, deixar levedar 3hrs. Pincelar com leite e colocar no forno pre aquecido a 180°C for 30min até estarem dourados.






Sem comentários:

Enviar um comentário